Üldjuhul on keemia, mida odavate pesuvahendite tootmisel kasutatakse, üsna vänge aroomiga. Hinnaklassi alumises otsas olevate vahendite puhul üritavad tootjad seda hoolega peita, lisades tootele mitmesuguseid kunstlikke lõhnaaineid. Siit ka meile igapäevaselt reklaamides pealesurutav legend nn. “puhtuse lõhnast”.
Tegelikult – puhtus EI LÕHNA. Isegi mitte tsitruse järele, kuigi meile seda järjekindlalt meedias sisendatakse. Kui miski asi on tõesti puhas, siis ei tohiks ta üldse mingite lisandite järele lõhnata. Pealegi – niipalju, kui on inimesi, on ka personaalseid aroomieelistusi ning kindlasti on meeldivam saada pesumajast tagasi värskelt pestud-triigitud, kuid ilma vänge lõhnata pesu.
Kvaliteetsete pesuvahendite tootjad ei luba endale mingit “puhtuse lõhna”
Kuidas see saavutatakse – Teised tehnoloogiad, parem tooraine ja – reeglina on tegemist kontsentraatidega, mida tuleb doseerida nii vähe, et pestud pesule ei jää praktiliselt mingit lõhnajälge.